Záverečná hodnotiaca správa 2011
Správa
o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2010/2011
Podľa vyhlášky Ministerstva Školstva SR 9/2006 Z. z.
§ 2. ods. 1 a
Základné identifikačné údaje
Názov školy
Základná škola, Školská 212/19, Huncovce
Adresa školy
Školská 212/19, 059 92 Huncovce
Telefón
052-4562122 begin_of_the_skype_highlighting 052-4562122 end_of_the_skype_highlighting
E-mail
zs.huncovce.svitanova@gmail.com
www stránka
zshuncovce.edupage.org
Zriaďovateľ
Obec Huncovce
Vedúci zamestnanci školy
Priezvisko, meno
Telefón
e-mail
Riaditeľ
Mgr. Margita Svitanová
052/4562122 begin_of_the_skype_highlighting 052/4562122 end_of_the_skype_highlighting
zs.huncovce.svitanova@gmail.com
ZRŠ pre I. st.
Mgr. Anna Jankurová
052/4683152 begin_of_the_skype_highlighting 052/4683152 end_of_the_skype_highlighting
zs.huncovce.jankurova@gmail.com
ZRŠ pre II. st.
Mária Mačáková
052/4683152 begin_of_the_skype_highlighting 052/4683152 end_of_the_skype_highlighting
zs.huncovce.macakova@gmail.com
Rada školy
Titul, priezvisko, meno
Predseda
Daniela Brincková
Pedagogickí zamestnanci
Ing. Eva Demková
Mgr. Vladimír Buc
Ostatní zamestnanci
Lýdia Heldáková
Zástupcovia rodičov
Ing. Katarína Dubcová
Mgr. Božena Polovková
Monika Žembová
Zástupcovia zriaďovateľa
Ondrej Horník
Bc. Slávka Krojerová
Poradné orgány školy:
MO zamerali svoju činnosť na realizovanie aktuálnych úloh PPŠ a boli nápomocné vedeniu školy v organizovaní výchovno-vzdelávacích aktivít a v kontrolnej činnosti.
Prioritou pre činnosť v rámci MZ bola výmena skúseností vyučujúcich vo výchovno-vzdelávacej práci zameraná na:
· jednotlivé predmety,
· vzájomnú pomoc pri práci s interaktívnou tabuľou,
· odbornú pomoc pri nácviku čítania a písania, čítania s porozumením, rozvoj poznávacích schopností,
· výmenu skúseností formou vzájomných hospitačných činností,
· výmenu skúseností v oblasti práce s integrovanými žiakmi,
· spoluprácu pri tvorbe ŠkVP a tematických výchovno-vzdelávacích plánov vyučovaných predmetov,
· spoluprácu so školským špeciálnym pedagógom,
· prácu asistenta učiteľa s integrovanými žiakmi v rámci tried aj individuálnej práci so žiakmi,
· v oblasti samo štúdia pedagogickej a odbornej literatúry, dokumentov, žiackych časopisov,
· spoluprácu s MŠ v Huncovciach
Zástupkyne I. a II. stupňa usmerňovali prácu MZ a PK počas celého školského roka. Podľa plánu MO a podľa potreby zvolávali zasadnutia MO. Predložené požiadavky prekonzultovali s riad. školy. Priebežne sa hľadali riešenia a prijali sa rozhodnutia.Činnosť MZ a PK bola realizovaná na veľmi dobrej úrovni. Obsah zasadnutí je zaznamenaný v zápisniciach.
Názov MZ a PK
Vedúci
Zastúpenie stupňa/predmetov
MZ I., II.A, III.A, IV.A
Mgr. Anna
Duchnická
I. stupeň
MZ O. A, I. B,C, II, B,C III. B,C,IV. B
Mgr. Monika
Starinská
I. stupeň
PK spoločensko-vedných predmetov
Mgr. Jana
Mudráková
SJL, DEJ, OBN. NBK
PK prírodovedných predmetov, cudzieho jazyka a výchov
Ing. Eva
Demková
MAT, FYZ, CHE, PRI, ZEM, GEG, BIO
PK špeciálne triedy II. stupeň
Mgr. Kamila
Haddenová
II. stupeň
§ 2. ods. 1 b
Údaje o počte žiakov
Počet žiakov školy: 336
Počet tried: 24
Ročník:
0.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
Spolu
počet tried
1
3
3
3
2
2
3
3
3
1
24
počet žiakov
17
52
36
32
30
34
37
38
36
23
336
z toho ŠVVP
1
10
6
9
4
30
z toho v ŠKD
8
6
4
3
21
§ 2. ods. 1 c
Zapísaní žiaci ZŠ
Počet zapísaných prvákov k 30.6.2011: 23 z toho dievčat
Počet detí s odloženou školskou dochádzkou: 4
Ukončenie školskej dochádzky na ZŠ k 30.6.2011
7.roč.
8.roč.
9.roč.
Spolu
Počet žiakov
1
5
23
29
§ 2. ods. 1 d
Úspešnosť žiakov na prijímacích skúškach na SŠ
Gymná-zium 4.roč
Ekono-mická,
obchodná SOŠ
Pedago-gické školy
Zdravotnícke školy
Technické,
dopravné SOŠ
Ostatné SOŠ
Spolu
Prijatí žiaci
4
1
2
1
7
10
25
· v štúdiu na stredných školách pokračuje 25 žiakov
· 4 žiaci sú zaradení v pracovnom pomere
§ 2. ods. 1 e
Klasifikácia tried
Trieda
0.A
1.A
1.B
1.C
2.A
2.B
2.C
3.A
3.B
3.C
4.A
4.B
5.A
5.B
sl. hod.
sl. hod.
sl. hod.
sl. hod.
1,43
1,65
1,54
1,73
1,93
1,68
1,30
1,83
1,57
3,95
Trieda
6.A
6.B
6.C
7.A
7.B
7.C
8.A
8.B
8.C
9.A
1,69
2,23
1,27
1,6
2,27
2,21
1,77
1,58
2,10
1,59
Prospech žiakov
Na konci školského roka 2010/2011 z počtu 69 žiakov 0. - I. ročníka:
prospelo: 61 žiakov
neprospelo: 8 žiakov
Na konci školského roka 2010/2011 z počtu 267 žiakov II. - IX. ročníka:
prospelo s vyznamenaním: 90 žiakov, čo je 33,71 %
prospelo veľmi dobre: 103 žiakov, čo 38,58 %
prospelo: 73 žiakov, čo 27,34 %
neprospel: 1 žiak, čo je 0,37 %
Dochádzka žiakov
V školskom roku 2010/2011 bolo žiakmi vymeškaných 54 888 vyučovacích hodín, čo je v priemere 164,35 vyučovacích hodín na jedného žiaka. V porovnaní s minulým rokom je to o 4 682 vymeškaných hodín menej.
Z celkového počtu vymeškaných hodín bolo:
- ospravedlnených 53 832 vyuč. hodín, čo je v priemere 161,17 vyučovacích hodín na 1 žiaka.
- neospravedlnených 1056 vyuč. hodín, čo je v priemere 3,16 vyučovacích hodín na 1 žiaka.
Riaditeľstvo základnej školy konštatuje, že v šk. roku 2010/2011 žiaci vymeškali v porovnaní s minulým šk. rokom menej vyučovacích hodín, ale zároveň nastalo výrazné zhoršenie v počte neospravedlnených hodín v dochádzke žiakov marginalizovaných rómskych komunít:
- z celkového počtu 1 056 neospravedlnených hodín vymeškali 1 054 neospr. hodín
Vysoký počet vymeškaných hodín bol z dôvodu častej chorobnosti žiakov.
Neospravedlnené hodiny boli aj z dôvodu nedostatočnej starostlivosti rodičov o dochádzku žiakov na vyučovanie.
V prípade neprítomnosti žiakov na vyučovaní a nepredložení ospravedlnenia triedni učitelia:
- písomne upozorňovali rodičov na zanedbávanie povinnej školskej dochádzky
- pozývali rodičov do školy na pohovor
- riaditeľstvo školy odosielalo hlásenia o zanedbávaní školskej dochádzky na Obec Huncovce a Úrad práce sociálnych vecí a rodiny v Kežmarku.
Riaditeľstvo školy spolupracovalo s Obcou Huncovce v súvislosti s dochádzkou žiakov do školy. No aj napriek tomu nastalo výrazné zhoršenie neospravedlnených vyučovacích hodín. Chorobnosť žiakov a následná neprítomnosť v škole sa stále zhoršuje, čo je aj dôsledkom nesprávneho liečebného režimu detí.
Riaditeľstvo školy ani triedni učitelia nemôžu ovplyvniť chorobnosť žiakov, aj napriek tomu, pôsobia na žiakov výchovou aj poúčaním: ako dodržiavať liečebný režim, ako predchádzať chorobám, ako sa správne stravovať a obliekať, ako sa liečiť...
V súvislosti s dochádzkou žiakov do školy, ale aj vzdelávaním žiakov sme vytvorili podmienky pre komunikáciu s rodičmi, ale výsledný efekt nezodpovedá vynaloženej námahe ani úsiliu pedagógov a vedenia školy. Konštatujeme, že problém treba začať riešiť niekde vo výchove a starostlivosti o žiakov v ich rodinách.
Neospravedlnenú neprítomnosť žiakov a poklesky v správaní sme riešili podľa platnej legislatívy a školského poriadku.
Výsledky externých meraní
Názov
Počet žiakov
% úspešnosť našej školy
% úspešnosť v rámci SR
Testovanie 9 SJL
23
55,20
58,20
Testovanie 9 MAT
23
40,70
52,90
§ 2. ods. 1 f
Odbory a učebné plány
V školskom roku 2010/2011 sa vyučovalo:
Bežné triedy
- Podľa Školského vzdelávacieho programu ISCED 1 - primárne vzdelanie
I. A, I. B, II. A, II. B, III. A, III. B – do 28.02.2011
- Podľa Školského vzdelávacieho programu ISCED 2 - sekundárne vzdelanie
V.A, V.B, VI.A, VI.B, VII. A
- Podľa Učebného plánu schváleného Ministerstvom školstva Slovenskej republiky dňa
14. mája 2003 č. 520/2003-41 begin_of_the_skype_highlighting 520/2003-41 end_of_the_skype_highlighting s platnosťou od 1. septembra 2003
IV. A - VARIANT 3 (jazykový)
IV. B - VARIANT 1 (základný)
VIII. A, IX. A - VARIANT 2
Špeciálne triedy
- Podľa Školského vzdelávacieho programu pre žiakov s mentálnym postihnutím
ISCED 1 – primárne vzdelávanie
I. C, II. C, V. C, VI. C
- Podľa Učebného plánu schváleného Ministerstvom školstva Slovenskej republiky
dňa 22.mája 2006 pod číslom CD - 2006 - 477/17104 - 2 : 095 s účinnosťou od
1.septembra 2006
III.B , III. C, VII. B, VII. C, VIII.B, VIII.C - VARIANT A
Nultý ročník
- 0 ročník Podľa Učebného plánu a Učebných osnov pre nultý ročník základnej školy,
č. CD-2004-10152/237-1:091 platné od 1.septembra 2004.
Rozširujúce hodiny
Učebný variant
Trieda
Predmet
Počet hodín v týždni
Variant 2
VIII.A
matematika
1
Variant 2
IX.A
matematika
1
Štruktúra tried
Počet tried
Počet žiakov
Počet individuálne začlenených žiakov
Nultého ročníka
1
16
Prvého ročníka
3
37
Bežných tried
8
231
16
Špeciálnych tried
8
71
Spolu
24
336
16
§ 2. ods. 1 g
Zamestnanci
Pracovný pomer
Počet pedag. prac.
Počet nepedag. prac.
ZPS
33
10
1
Kvalifikovanosť pedagogických pracovníkov
Počet
Nekvalifikovaných
Kvalifikovaných
Spolu
učiteľov
1
30
31
vychovávateľov
1
1
asistentov učiteľa
1
1
spolu
1
32
33
Predmety vyučované nekvalifikovane:
V školskom roku 2010/2011 nekvalifikovane vyučovali:
Na I. stupni si jedna pedagogická zamestnankyňa dopĺňala vysokoškolské vzdelanie II. stupňa. Štúdium ukončila štátnou záverečnou skúškou v júni 2011.
Na II. stupni vyučovala nekvalifikovane 1 pedagogická zamestnankyňa, ktorá si dopĺňala vysokoškolské vzdelanie II. stupňa. Štúdium ukončila štátnou záverečnou skúškou v auguste 2011.
§ 2. ods. 1 h
Vzdelávanie zamestnancov
Ďalšie vzdelávanie
Počet absolventov
Počet študujúcich
Účasť
Špecializačné inovačné štúdium
1
5
Špecializačné kvalifikačné štúdium
2
Štúdium špeciálnej pedagogiky
2
Vysokoškolské pedagogické
3
Funkčné vzdelávanie
Aktualizačné vzdelávanie
4
4
Inovačné štúdium
11
§ 2. ods. 1 i
Prehľad výsledkov súťaží a olympiád
Názov súťaže
Obvod. kolo
Okr. kolo
Kraj. kolo
Národ. kolo
Mladý záchranár CO
1. miesto
1. miesto
Internetová súťaž Taktik
4. miesto
Futbal st. žiaci
3. miesto
Plameň
4. miesto
Branno-požiarna súťaž
3. miesto
Beh Ľubicou
3. miesto
Florbal st. žiačky
3. miesto
Florbal ml. žiačky
2. miesto
Vrbovský pretek zdatnosti
4. miesto
Na bicykli bezpečne
4. miesto
Geografická olympiáda
4. miesto
Aktivity a prezentácia na verejnosti:
September
Dopravné ihrisko
Výchovný koncert „Kam kráčaš...“
Beseda s policajtmi
Starší varia mladším
Otvorenie školského roka 2010/2011
Október
Čo už vieme, ukážeme
Medzinárodný deň školských knižníc
Mesiac úcty k starším
Svetový deň výživy
Tvoja správna voľba
Pasovačka prvákov
November
Návšteva na SOŠT v Poprade
II. ročník futbalového turnaja mladších žiakov
Projekt „Naša obec“
Návšteva divadla v Košiciach
Divadelné predstavenie „Klasici“
December
21. 12. 2010 – Vianočné predajné trhy
Deti učia deti
Rozlúčka s detstvom – deviataci v škôlke
Tvorivé dielne
Výroba vianočných ikebán
Priateľský futbalový zápas medzi učiteľmi a žiakmi ZŠ
Návšteva Hotelovej akadémie v Kežmarku
Mikuláš v našej škole
Január
Hodnotiace zhromaždenie
Súťaž v zručnosti
Február
Karneval
Účasť na DOD Gymnázium Kežmarok a SOŠ Garbiarska Kežmarok
Lyžiarsky výcvik
Zápis do 1. ročníka
Marec
Zábavné čítanie
Biblická olympiáda
Apríl
Badmintonový turnaj
Výchovný koncert „Očová, Očová...“
Svetový deň zdravia
Týždeň školských knižníc
Máj
Mladý záchranár CO
„Nechceš byť sám, pridaj sa k nám.“
„My chceme športovať, zdravie si zachovať.“
Súťaž Družstiev mladých zdravotníkov
Deň prvej pomoci
Deň matiek
Návšteva filmového predstavenia BELLA
Jún
Rozlúčka deviatakov so školou
Hodnotiace zhromaždenie
Účelové cvičenie
PROJEKT „JAPONSKO“
Návšteva obecného úradu
Súťaž v speve Slávik
Školský výlet do Košíc
Majstrovstvá Slovenska mladých záchranárov CO
Projekty
a) dlhodobé
1. ročník celoškolskej aktivity – „Čítame a vzdelávame sa“sme zrealizovali 8-krát, a to 1x mesačne v rámci vyučovacích hodín. Touto aktivitou sme nadviazali na celoškolský projekt „Číta celá škola“, ktorý bol realizovaný v trvaní 3 rokov.
Žiaci pod vedením triednych učiteľov pracovali s rôznymi témami.
Z jednotlivých aktivít žiaci zhotovili výstupy v plagátovej forme aj písomnej forme, ktoré odrážali spätnú väzbu ich získaných poznatkov a skúseností. Tieto boli vystavené a mesačne obmieňané na nástenke v interiéri školy.
Projekt mal vysokú úroveň. Uplatnením rôznych foriem a metód činností sa žiaci zdokonaľovali v práci s textom rôznych tém predmetov slovenský jazyk, matematika, geografia, prírodopis..., prezentovali svoje vedomosti, zručnosti a schopnosti.
b) krátkodobé
a) Program Hygiena - I. stupeň
b) Súťaž „Pravopisná olympiáda“ v IV. – IX. ročníku
c) Projekt „Kto som a kam smerujem“ – žiaci II. st. v rámci protidrogovej prevencie.
Škola ďalej realizovala projekty:
· Škola podporujúca zdravie
· Národný program boja proti drogám
· Environmentálna výchova
· Výchova k manželstvu a rodičovstvu
· Cesta k emocionálnej zrelosti
Niektoré z týchto projektov boli realizované v rámci triednických hodín, iné zase boli súčasťou vyučovacieho procesu, záujmovej činnosti. Práve vo vyučovacom procese vyučujúci so žiakmi zrealizovali veľa zaujímavých projektov v súvislosti s projektovým vyučovaním.
V šk. roku 2010/2011 sme za školu podali projekty:
· Zvyšovanie vzdelanostnej úrovne marginalizovaných rómskych komunít
· Otvorená knižnica
· Digitalizácia vzdelávania a inovatívne metódy vo vzdelávacom procese ZŠ
v Huncovciach
Projekt Otvorená knižnica nebol schválený z dôvodu nedostatku finančných prostriedkov a ďalšie dva projekty sú ešte vo fáze posudzovania.
§ 2. ods. 1 k
Výsledky inšpekčnej činnosti
V školskom roku 2010/2011 nebola v škole vykonaná inšpekčná činnosť.
§ 2. ods. 1 l
Materiálno-technické podmienky
Úspechy v materiálnej oblasti
- obnovená estetizácia interiéru školy,
- výmena strešných okien v telocvični
- zakúpenie výučbových CD pre prácu s interaktívnymi tabuľami,
- zakúpenie 7 interaktívnych tabúľ
- zakúpenie elektroniky pre skvalitnenie výchovno-vzdelávacieho procesu:
7 počítačov s príslušenstvom pre prácu s interaktívnymi tabuľami
· zakúpenie 3 počítačov s príslušenstvom do PC učebne
· oprava schodov pred budovou školy
- oprava priestorov školskej kuchyne a školskej jedálne:
1. vylepšenie priestorov školskej jedálne pre stravovanie žiakov:
· oprava stropu zateplením a namontovaním sadrokartónu
· výmena starých svietidiel za nové vrátane nového elektrického vedenia (el. káblov)
· vymaľovanie stien
· oprava nosných stĺpov v ŠJ
· oprava spojovacej chodby vrátane výmeny okien, dvier, opravy stropu a zateplenia stropu
2. kuchyňa:
· zhotovenie odparovacieho zariadenia
· zakúpenie konvektomatu
· oprava elektroinštalačného zariadenia na používanie el. mixéru
· oprava el. mixéru
· zakúpenie spotrebného materiálu a riadu potrebného na prevádzku školskej jedálne
Nedostatky v materiálnej oblasti
Základná škola má nedostatok financií, ktoré potrebuje na:
1. Materiálne zabezpečenie havarijného stavu:
· výmenu bočných okien telocvične
· opravu rín na budove školy - montáž ohrievacieho zariadenia potrebného v zimnom období
· opravu podlahy chodieb na I. a II. poschodí
· obnovu náteru plechových striech: školská jedáleň, spojovacie chodba, telocvičňa
· novú maľba a nátery v interiéri školy
· opravu expanznej nádrže v kotolni
2. Iné nevyhnutné materiálne výdavky:
· na zakúpenie interaktívnych tabúľ a príslušenstva vrátane PC do ďalších tried
· na zakúpenie počítačov a dataprojektorov pre zabezpečenie inovácie výučby v triedach
· na prebudovanie skladu učebných pomôcok II. st. a zakúpenie vhodného nábytku z dôvodu umiestnenia učebných pomôcok v priestoroch tried
· na zariadenie tried: vybavenie vhodným nábytkom a kobercami
· na prebudovanie priestorov nevyužitej umyvárne na triedu, aby sme predišli zmennému vyučovaniu
· na vybudovanie detského zábavného ihriska pre oddych, zábavu a relaxáciu žiakov počas vyučovacieho procesu, záujmovej činnosti a inej mimoškolskej činnosti.
Základnej škole by pomohli projekty (ak budú dostupné), sponzorské dary, ale aj iná pomoc rodičov pre zabezpečenie kvalitnejšej výchovno-vzdelávacej činnosti.
Základnej škole chýbajú triedy na zabezpečenie dopoludňajšieho vyučovania, aby sa v budúcnosti predišlo zmennému vyučovaniu. Preto by bolo vhodné uvažovať o nadstavbe telocvične nad výučbovou časťou telocvične.
§ 2. ods. 1 m
Finančné a hmotné zabezpečenie
Komentár k súhrnnej správe o hospodárení
Z prehľadu o poskytnutých finančných prostriedkoch zo ŠR za rok 2010/2011 vyplýva, že sme hospodárili s čiastkou € 541 801,-, v tom normatívne € 532 337,- /normatív € 509 337,- a dohodovacie konanie € 23 000,-/ a nenormatívne € 9 464,- za vzdelávacie poukazy.
Všetky prostriedky boli vyčerpané do 31.12.2010
Z Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny v Kežmarku boli poskytnuté a vyčerpané prostriedky na školské pomôcky € 4 399,- a stravu € 12 894,05.
Z uvoľnených miestností bývalej šatne sme zmodernizovali triedy na prízemí, kde sa zaviedla kabeláž na pripojenie PC a internetu. Z rozpočtu obce nám vyčlenili prostriedky na kapitálové výdavky vo výške € 4 549,-, na bežné výdavky pre ZŠ € 15 650,69.
Na činnosť základnej školy, školského klubu a školskej jedálne nám boli pridelené finančné prostriedky z rozpočtu obce v tomto členení:
Bežné výdavky
1. originálne kompetencie pre školskú jedáleň € 37 973,23
- originálne kompetencie pre školský klub € 13 600,-
- originálne kompetencie pre základnú školu € 15 650,69
2. kapitálové výdavky:
- základná škola € 4 549,31 /rekonštrukcia a modernizácia tried z bývalých šatní/
- školská jedáleň € 5 315,77 /zakúpili sme umývačku riadu, tech. zhodnotenie ŠJ-betón
na spevnenie budovy/
- € 2587,- bolo vyčlenených na konvektomat/
- z vlastných príjmov ŠJ sme preklasifikovali čiastku € 4 322,14 na kapitálové výdavky /nákup príslušenstva ku konvektomatu a digestora s príslušenstvom/, časť vl. príjmov vo výške € 1 281,38 bola použitá na nákup bežných výdavkov šk. jedálne - stoly, stoličky, prac. odevy, ozvučenie/.
Z vlastných príjmov /prenájom telocvične, preplatky energií , poplatky za ŠKD/ vo výške
6 316,48,- € sme financovali údržbu telocvične, zakúpili sme interaktívne tabule.
V máji nám praskol ventil v zrekonštruovanej učebni na prízemí, čo spôsobilo vytopenie tried. V rámci poistnej udalosti nám poisťovňa vyplatila € 2 200,15 € z čoho sme uhradili opravu týchto tried.
Zúčtovanie prostriedkov poskytnutých na bežné a kapitálové výdavky v roku 2010 v €.
Finančné prostriedky
Suma poskytnutých finančných prostriedkov v roku 2010
Suma skutočne použitých finančných prostriedkov k 31.12.2010
Rozdiel
( stĺp.1 - stĺp. 2 )
Dátum
vrátenia
1
2
3
4
A. Bežné výdavky celkom
637 780,13
636 115,98
1 664,15
17.12.2010
z toho :
1. Prenesené kompetencie celkom
541 801,00
541 801,00
0
z toho :
a) normatívne výdavky celkom
532 337,00
532 337,00
0
z toho : osobné náklady
610
620
331 853,00
116 812,00
330 530,59
118 276,931
1 322,41
-1 464,93
prevádzkové náklady
630
640
83 672,00
82 080,79
1 448,69
1 591,21
-1 448,69
b) nenormatívne výdavky celkom
9 464,00
9 464,00
0
z toho : vzdelávacie poukazy
610
620
630
9 464,00
6 007,20
2 114,52
1 342,28
2. Originálne kompetencie celkom
77 021,93
77 021,93
0
z toho : školský klub
610
620
630
13 600,00
168,08
3 396,90
1 035,02
školská jedáleň 610
620
630
640
37 973,23
18 348,14
6 427,93
13 116,73
80,43
základná škola 630
15 650,69
15 650,69
čerpanie vl. príjmov 630
9 798,01
9 798,01
3. ÚPSVaR celkom
18 957,20
17293,05
1 664,15
z toho : strava
14 558,20
12 894,05
1 664,15
17.12.2010
školské potreby
4 399,00
4 399,00
B. Kapitálové výdavky celkom
16 774,22
16 774,22
0
z toho : kap. výd. - havárie PK
kap. výd. - havárie OK
kap. výd. od zriaď. na PK
kap. výd. od zriaď. na OK
16 774,22
16 774,22
Dotácie celkom ( A + B )
654 554,35
652 890,20
1 664,15
17.12.2010
§ 2. ods. 1 o
Úspechy a nedostatky
Úspechy – oblasti, v ktorých škola dosiahla dobré výsledky:
Výchovno-vzdelávacia oblasť:
- rozmiestnenie končiacich žiakov
- pestrá mimoškolská činnosť v záujmových útvaroch
- umiestnenie žiakov v okresnej súťaži Mladý záchranár CO – 1. miesto a postup do národného kola
- zapojenie sa žiakov do súťaží a umiestnenia žiakov (str. 17 – 19)
- zrealizované školské aktivity pedagógov so žiakmi
- prosociálne aktivity so žiakmi
- vzdelávanie začlenených žiakov
- práca asistenta učiteľa
- práca špeciálneho pedagóga
- práca logopéda školy
- zavádzanie IKT do vyučovacieho procesu
- otvorená škola pre rodičov
- pravidelná aktualizácia webovej stránky školy
- zriadenie a využívanie interaktívnej učebne
- aSc agenda
- odstránenie zmenného vyučovania na I. stupni
- výzdoba interiéru školy
- prezentácia žiackych prác umiestnených v interiéri školy
- výrazne sa zlepšila starostlivosť vedenia školy o hygienické potreby v hygienických zariadeniach a triedach
Nedostatky výchovno-vzdelávacieho procesu:
- nezáujem žiakov o učenie
- nezáujem rodičov marginalizovanej rómskej skupiny o spoluprácu so školou a o výsledky práce svojich detí
- vysoká neprítomnosť rodičov na rodičovskom združení, konzultáciách s tr. učiteľmi a vyučujúcimi
- vysoká neprítomnosť žiakov na vyučovaní pre častú opakovanú chorobnosť
- benevolentnosť rodičov marginalizovanej rómskej komunity v dochádzke detí na vyučovanie
- nedbalá školská dochádzka žiakov do školy
- porušovanie školského poriadku žiakmi našej školy
- nedostatok učebných priestorov /učební/
- nedostatok odborných miestností na výučbu odborných predmetov /chémia, fyzika/
Opatrenia na odstránenie nedostatkov výchovno-vzdelávacieho procesu:
- vypracovať adresný školský vzdelávací program
- vštepovať žiakom zásady slušnosti a morálky, dbať na disciplínu žiakov
predchádzať nežiaducim javom v správaní žiakov
- zvýšiť a zefektívniť spoluprácu triednych učiteľov s rodičmi žiakov v súlade s ľudskými právami i právami dieťaťa za účelom zníženia negatívnych prejavov v správaní žiakov, zlepšenia výchovno-vzdelávacích výsledkov žiakov a dochádzky žiakov na vyučovanie
- zintenzívniť prácu triedneho učiteľa za účelom dennej komunikácie so žiakmi a rodičmi: monitorovanie nedostatkov a problémov žiakov v triede a okamžité riešenie
zrealizovaním pohovoru so žiakom, s rodičom žiaka, s vyučujúcim
- komunikácia triednych učiteľov s detským pediatrom
- väčší priestor v kontrolnej činnosti venovať hodnoteniu vedomostnej úrovne žiakov, tieto preverovať testovou formou
- zamerať sa na hospitačnú činnosť aj v oblasti čitateľskej gramotnosti a realizácie triednických hodín
§ 2. ods. 2 b
Voľno-časové aktivity
Vzdelávacia záujmová činnosť mala východiskový cieľ – rozvíjať zručnosti a nadanie žiakov, zapájať žiakov do mimoškolských a školských aktivít.
Celkom bolo zriadených 27 krúžkov rôzneho zamerania: prírodovedného, športového, náučného, zábavného...
V krúžkoch boli žiaci vedení k užitočnému tráveniu voľného času, v rámci ktorého:
1. boli rozvíjané schopnosti, zručnosti, talent a nadanie žiakov
2. bol vytvorený priestor na aktivitu a rozvoj tvorivosti žiakov aj pedagógov
3. žiaci sa venovali príprave na rôzne školské aktivity a súťaže
4. žiaci sa zúčastňovali kultúrnych, športových a iných aktivít mimo bydliska: exkurzie, výstavy, výlety, návšteva plavárne...
V spolupráci s CVČ v Spišskej Belej bolo na škole zriadených 6 záujmových útvarov, ktoré navštevovali žiaci zo sociálne znevýhodneného prostredia.
V rámci spolupráce so SCVČ Rosnička sme pre jednotlivé činnosti získali materiálne vybavenie a finančnú podporu pre rôzne aktivity realizované v mimoškolských aktivitách.
Názov záujmového krúžku
Mladý zdravotník
Ochrana prírody a zdravia
Nebojme sa gramatiky
V kocke
Športový krúžok
Cestujeme s angličtinou
Šikovné ruky
Maľovaná abeceda
Maľovaná abeceda
Všestranný žiak
Športový krúžok – dievčatá 2. st.
Bystrá myseľ
Krúžok AJ
Divoká rieka
Učíme sa RJ
Nebojme sa matematiky
Škola hrou
Turistický krúžok
Z rozprávky do rozprávky
Šikovníček
Farebná paleta
Mladý záchranár
Svet a my
Všestranný žiak
Anglický jazyk
Cestujeme s angličtinou
Som všestranný žiak
§ 2. ods. 2 d
Spolupráca školy a verejnosti
Oblasť spolupráce
Značný podiel na dosahovaní dobrých výchovno-vzdelávacích výsledkov má aj spolupráca so subjektmi, ktoré sa podieľajú na výchove a vzdelávaní žiakov našej školy.
Spolupracujeme:
- s Centrom pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie v Kežmarku
- so Súkromným centrom špeciálno-pedagogického poradenstva v Huncovciach
- s Centrom voľného času v Kežmarku pri zabezpečovaní praktickej a teoretickej výučby dopravnej výchovy na dopravnom ihrisku a účasťou žiakov školy na okresných aj obvodných súťažiach.
- s Centrom voľného času v Spišskej Belej pri zabezpečovaní záujmovej činnosti
- so Súkromným centrom záujmovej činnosti Rosnička vo Vlkovej
- s Policajným zborom v Kežmarku
- s Organizáciou červeného kríža v Poprade
- s Obcou Huncovce v zastúpení starostu Ing. Jozefom Majerčákom
- s rodičmi žiakov
V spolupráci s rodičmi žiakov konštatujeme mierne zlepšenie účasti rodičov na rodičovských stretnutiach a konzultáciách, čo môžeme porovnať v uvedenej tabuľke:
školský rok
% účasť
2008/2009
41,00
2009/2010
43,13
2010/2011
50,31
Pedagogickí zamestnanci zintenzívnili spoluprácu s rodičmi žiakov:
· osobnou návštevou triednych učiteľov v rodinách žiakov
· konzultačnými hodinami v odpoludňajších hodinách
· prostredníctvom otvorených hodín
· predvolaniami rodičov do školy
· individuálnymi pohovormi s rodičmi žiakov
· informovaním rodičov žiakov o výchovno-vzdelávacích výsledkoch písomnou formou a prostredníctvom internetového spojenia
· určením návštevných hodín pre rodičov žiakov
V porovnaní s minulým šk. rokom rodičia marginalizovanej rómskej komunity prejavili väčší záujem ohľadom informovanosti o výchovno-vzdelávacích výsledkoch svojich detí vyššou účasťou na odpoludňajších konzultáciách
Spolupráca s MŠ
Na veľmi dobrej úrovni prebiehala spolupráca s Materskou školou v Huncovciach. Hlavnou náplňou činnosti bola výmena skúseností formou vzájomných hospitácií, návštev, rôznych spoločných činností detí materskej školy a žiakov základnej školy.
Z jednotlivých aktivít boli zhotovované nástenky, ktoré mali veľmi dobrú úroveň a súčasne boli prostriedkom informácií pre rodičovskú a inú verejnosť o spolupráci školy s materskou školou.
Pri tejto príležitosti ďakuje riaditeľstvo školy:
1. Zriaďovateľovi Obci Huncovce – v zastúpení starostu obce Ing. Jozefovi Majerčákovi, ktorý bol nápomocný vo finančnom zabezpečení potrebnom na opravu školskej jedálne, spojovacej chodby a schodov pred budovou školy,
2. členom výboru rodičovskej rady pri Základnej škole v Huncovciach za ich
činnosť v šk. roku 2010/2011,
3. členom výboru Rady školy pri Základnej škole v Huncovciach.
Záver
Vypracoval: Mgr. Margita Svitanová
V Huncovciach 1. septembra 2011
Správa prerokovaná v pedagogickej rade dňa: 23.júna 2011
Vyjadrenie rady školy
Rada školy pri Základnej škole v Huncovciach na základe vyhlášky MŠ SR zo 16. decembra 2006 č.9/2006 Z. z. o štruktúre a obsahu správ o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení na svojom zasadnutí dňa 05.09.2011 prerokovala správu za predchádzajúci školský rok prednesenú riaditeľkou školy.
Rada školy nevzniesla žiadne pripomienky a výhrady k správe a v plnom rozsahu s obsahom správy súhlasí
Daniela Brincková, predseda rady školy
V Huncovciach dňa 05.09.2011
Schválenie zriaďovateľom školy
Obec Huncovce
Správu o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti Základnej školy, Školská 212/19, Huncovce za školský rok 2010/2011
schvaľuje
Ing. Jozef Majerčák, starosta Obce Huncovce
V Huncovciach dňa 21.09.2011